sweet life

Sunday, June 27, 2010

.:I LOVE YOU, MAN:.

salam...hari ni dah dua hari kamu di sana...and selama itu jugak xde khabar berita dari kamu...huhu...sehatkah kamu di sana? banyak kerja kah kamu di sana?huhu...sedih betul...tapi nak buat mcm mane...dah tu kerja kamu...ye, aku pasrah...xpela...duk saje2 ni, tetiba teringat kat kamu...no matter who you are...no matter what kind of job that you are doing...no matter how long you leave me...i still love you, man...ya, i'm definitely, completely and madly in love with you...lantak la apa org nak ckp...akan ku hadapi dengan tenang dan tabah setiap yang mendatang...banyak benda yg buat aku sayang bangat sama kamu...haha...jiwang la plak...xpe2...mood mmg tgh jiwang karat...tambah plak kamu xde...lagila menebal rindu ku ini...why i love you? i also don't have the specific answer...it is naturally...just like a song by Selena Gomez..."Naturally"...that song i've dedicated for you...i really like it...ok2...meh aku nak list kenapa aku sayang bangat sama kamu...

1) you know how to make me smile...bila rasa sedih and down, kamu la org pertama yang akan aku carik...donno why...tapi dengan keletah kamu, u make me feel better...especially bila kamu cakap, that's why i like ur style...haha...

2) hoaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr...itulah trade mark kamu...dari mula kita berbual kat phone b4 kite ada hubungan sampai skrg, yang tu la yg aku selalu dgr n buat aku tertarik...begitu bersungguh2 kamu mengiakan sesuatu...biasanya kita hanya akan state, hor la..ataupun iya la...tapi kamu, hoaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr...

3) kesungguhan kamu...ye, kamu sangat bersungguh2 bila kamu dah suka atau berminat...aku nampak kesungguhan itu sebelum kamu mendapatkan aku...bahkan, selepas mendapatkan juga, aku masih nampak kesungguhan itu...kesungguhan untuk membuat ku bahagia...thanks for that...(adakah selepas kawen lelaki masih sama dlm menujukkan kesungguhanny?uppss...hehe)

4) bertanggungjawab...kamu memang seorang yg bertanggungjawab...bila aku puji kamu ttg ini, kamu selalu merendah diri...tapi itula yang aku nampak...terutamanya dalam hal pekerjaan kamu...kamu tidak menolak pabila ada yang menyuruh kamu kerja...aku selalu dengar kamu mengeluh and bersedih sebab kene buat kerja sorang2...sedangkan kerja itu sepatutnya dilakukan beramai2...tapi di akhir keluhan kamu itu, kamu akan berkata...xpela...b xpandai nak sound2 org...nak marah2 org...nak mengadu2...buat je la keje sorang2 pun...(that's why i like ur style)..;)

5) kamu xpernah marah diriku ini...marah di sini dpt dihuraikan seperti mengherdik ku, memaki hamun ku atau menaikkan suara mu ketika kita ada perselisihan faham...kamu akan cool sambil bercakap tanpa ada yang membuatkan kita semakin parah...kalau kamu rasa hal itu xdpt diselesaikan ketika itu, kamu akan senyap dan xmahu bercakap ttg itu...keesokannya kamu akan menelefon ku dan bercakap hal lain tanpa mengungkit apa yg baru saja berlaku semalam...

6) bahang lembek...dlm bahasa standard, pukul sampai lembik...kamu suka cakap gitu...dan aku pun suka gunakan perkataan itu...kita akan guna perkataan itu bila gaduh2 yg mengada2...haha...kdg2 kalau aku suka merapu suruh kamu carik lain and kamu akan ckp, "jgn nak mengarut ah...bahang lembek kang"...haha...pernah sekali aku gunakan perkataan itu d fb...aku ckp nk bahang lembek dia...pastu ada kawan kerja dia tegur yang aku pun reti guna perkataan itu...rupan2nya itu adalah trade mark yg digunakan oleh geng schlumberger nya...haha...

7)  kamu selalu gelak bila aku buat lawak...haha...biarla benda tu xlawak pun aku rasa tapi kamu ketawa...haha..maybe kamu nak please aku tapi xpe la...aku tetap rasa dihargai...terdetik di hati ku...oh, lawakku lucu rupanya...haha...

8) setiap kali kamu balik offshore, kamu akan cakap mau dtg jumpa aku...kamu rindukan aku...and yg bestnye kamu akan cakap,  thah ckp je thah nak apa...nnt b belikan...haha...xpela...aku xperlukan seme tu...yg penting kamu dtg n jumpa aku...seingat aku la, aku xpernah lagi request something from you whenever you come n see me...ntah, aku xrasa nak mintak unless kamu yg offer n bersungguh2 mau bagi...hihi...

9) kematangan mu menawan ku...yup, maybe sbb kamu lagi tua dari ku n kamu matang...i can ask opinion and suggestion from you...besides, kalau kita gaduh...kamu yang suka mengalah...kamu xmarah tapi kamu diam...betula la tu...diam tu ubat amarah...pada aku, org yg matang n cool je blh buat mcm tu...kalau x, dah lama maki hamun agaknya...hmm...aku xtau la...kalau time kapel pun slalu maki hamun, kalau dah kawen mcm mane yek...nsb baik xpernah jmpa dgn lelaki yg begitu and i don't want that!!

10) the most important...you are non-smoking guy!!!!yes, that's why i like u...hehe...

hmmm...cukuplah dulu...kalau aku nak state semua, nanti ada plak yang ckp aku mengada2...eh, ni blog aku...aku punya suka mau tulis apa...if you don't please, u may leave...lelaki ni memang la...unpredictable...tapi, aku tau...once dia dah syg kat kita, dia mmg akan lakukan apa sahaja yang terdaya untuk membahagiakan kita...itulah yang aku rasakan...semoga ia akan terus aku rasai sepanjang hidup ku...amin...to my man, take care...semoga dimurahkan rezeki, sihat tubuh badan and berjaya dalam kehidupan...

No comments:

Post a Comment