sweet life

Monday, May 24, 2010

.:AKU NAK KAWEN:.

kawen, kawen, kawen...menarik gak bila ckp hal kawen...hey, june is coming...byk la undangan kawen maknanye...bulan june adalah bulan utk mkn nasi minyak...ibu, umi, mama, mummy, mak, bonda, mek n apa2 jela yg korang panggil mak korang xperlu masak in june...rest month for them...haha...bln june ni sahaja, 3org rakan sekolah ku akan mendirikan rumahtangga...damn!!!aku pun nak kawen..tapi sape la yg nak kawen dgn aku ni kan...bila cakap hal kawen, seme org excited...tambah plak study dah nak habis ni...ramai yang berfikir2 bila nak kawen...so do i...haha..gedik btl...ada je yang nak kawen ngan aku ni, tapi aku takut la nak cakap kat parents...my dad is a strict person...i donno if i can be strong enough to talk with him about this...this is a serious matter...i tried my best to do whatever i can before i make some decisions...the important thing here is, i do solat istikharah...dengan harapan, Allah yang maha esa akan bagi petunjuk kepadaku...adakah dia memang dah tertulis untukku...hanya doa ini yang menjadi peneman ku....

"YA Allah seandainya dia diciptakan menjadi milikku,baik untukku duniaku dan
akhiratku..maka satukanlah kami dalam ikatan pernikahan..

tetapi

Ya Allah....seandainya dia bukan milikku, tidak baik untukku
duniaku dan akhiratku, maka pisahkan kami dan hubungkanlah kami sebagai
persaudaraan islam.."

to all people out there, yang dah mendirikan rumahtangga, yang akan mendirikan rumahtangga, yang simpan angan2 utk mendirikan rumahtangga, i wish u all good luck...setiap org pasti akan hadapi kekeliruan dalam hidup..."betul ke aku buat ni"..."kenape la ssh sgt aku nak buat decision"...all these questions will always across our mind...ya, pasti ada hikmah disebalik kesukaran, kesilapan, kesenangan yang berlaku...apala aku merapu ni...apa2 pun, aku memang nak kawen...tolonglah...hahaha...*gedik mood*...c ya...;)

No comments:

Post a Comment