sweet life

Wednesday, November 17, 2010

.:SUP PANAS:.

salam...what a nice day today...hari ni hari raya babe...tapi biasa je aku rasa...sama je macam hari2 lain...mungkin sebab melalui minggu yang sangat tough...since jumaat ritu rehat xcukup, makan xteratur...gile penat...hari jumaat exam...sabtu and ahad seminar, dari pagi sampai petang...balik nak kene prepare for interview...siapkan resume and prepare lesson plan...isnin interview...gile gugup...honestly xbersedia pun...masa tak cukup utk preparation...tapi aku redah je...yang penting aku cuba...dapat xdapat lain citer...aku pergi interview dgn UiTM for APB, pastu MARA for teacher at MRSM and last skali dgn ESL Language Center...hari tu memang sangat penat...sakit kepala xyah cakap la...nk mkn pun xselera...hati berdebar babe...xleh nk pikir dh time tu mkn2 ni...alhamdulillah semuanya berakhir dengan lancar...almost 6 o'clock baru balik rumah since pukul 12 tgh hari....fhewww...mlm after maghrib keluar mkn with my mom and yah...byk kedai yg selalu kami pergi dah tutup...so sad...last skali pergi kedai yg xpernah kami pergi sebenarnya di sekitar seksyen 17 tu...so, we have no choice...perut dah berkeroncong...so pergi la...org agak ramai...maklum la, byk kedai tutup...nak raya la katakan...after ambik order, tunggu mknan n air...service lembat gile...nk dpt air pun lambat...apatah lagi nk dpt makanan...tunggu punya tunggu, sampai la air...ok, mana la makanan ni kan...lambat betul...mari kite tgk kronologi yang berlaku di kedai itu...malang betul nasib pergi situ...

8.45pm: sampai kedai and order

9.00pm: dapat air...(it took 15 minutes to get our drinks...what the..............)

9.15: masih belum ada tanda2 makanan akan sampai...

15 minit berlalu...masih sama keadaanya...

9.35pm: mee hoon sup umi sampai...dan TETIBA............

aku menggelupur kepanasan...sup panas tumpah atas belakang aku...gile!!!!!!!!!!!!!!! memang panas dan pedih xyah cakap la...dhla tumpahkan sup atas belakang aku...datang bagi tisu and CAMPAK atas meja...dhla TAK TOLONG...TAK TANYA nak apa2 contoh nye ais ke apa ke...MINTA MAAF apatah lagi...xde sorang pun yang dtg minta maaf...yang menjadi punca sup tu tumpah atas belakang aku pun xdtg minta maaf...boleh proceed dengan kerja mereka dgn senang hati...lalalala ibaratnya...umi bangun basahkan tisu n yah tolong kesat kat pangkal leher aku, tempat kene sup...tudung, baju semua basah...dh kesat2 tu, pedih dia Ya ALLAH, xtahu nak ckp mcm mana...geram aku tiba2 memuncak dengan sikap tidak bertanggungjawab manusia2 di kedai itu...aku pun panggil mamat x beradab itu...

aku: dik!!! sini jap!!! awak dah tumpahkan sup panas atas belakang saya, ada awak datang minta maaf dengan saya?? ada ke? (memang geram tp aku masih control my voice) ok, sambung

aku: awak tahu x ni semua manner!!! adab...awak tahu adab! minta maaf pun x, memang xde adab langsung...saya xperlu ajar awak sepatutnya...awak kene tahu sendiri!!!!

si xberadab: saya minta maaf kak..

aku: awak ingat dengan maaf awak ni cukup ke? cukup ke????mana bos awak???saya nak jumpa...bos awak mana?????

si xberadab membisu....

aku: saya nak ice...belakang saya pedihhhhhh....

si xberadab baru nak pergi ambik ice selepas diminta....aku memang xleh handle dah ddk kat situ...aku bangun pergi ke kaunter n ckp "saya nak cancel semua yg saya order"...

cashier: oh, ok.....

HELLLLOOOOOOOOO.....tu je ke yg ko boleh jwb???? memang bengong...semua org dlm kedai ni memang xde adab...MINTA MAAF tu sangat sukar utk diungkap kan...pekerja2 lain yang kat dapur semua nampak situasi itu...tapi xde sorang pun yg dtg minta maaf n hulurkan pertolongan...pelanggan yg lain pun nampak apa yg berlaku...memang gile kedai tu...rasa nak bakar je...aku letak ais kat belakang pastu aku blahhhh...sakit hati n buang masa je duduk lama2...dahla service lembap, buang masa aku, pastu bermandikan sup panas je yg aku dapat????? TAK BEBALOI babe!!!!aku pun terus balik rumah...hilang selera nak mkn...dari sumber2 yg aku dengar, rupanya ada member2 aku kat kedai tu jugak...budak satu faculty...dia nampak apa yg berlaku kat aku...then dia inform aku, after aku blah, ada 3,4 family bangun n turut blahhh sambil bising2 service lambat...ye, MEMANG LEMBAP n XDE ADAB...aku xyah nak suruh org balik, org sendiri tahu nak nilai n balik...sebelum sup tumpah atas mereka n semua pekerja buat dek je, baik mereka blahhhh....padan muka korang wahai manusia2 di kedai itu...mcm mane la nak maju kalau benda2 remeh mcm ni pun kau xleh nak handle...semoga cepatt lingkup la kedai korang...damn mad!!!!!!!!!!!night mare betul di saat2 akhir meninggalkan bumi shah alam...

1 comment: