sweet life

Monday, November 8, 2010

.:BISIKAN SYAITAN:.

tajuk entry memang xleh blah...apa la yang aku dah buat ni sampai tajuk entry menyeram kan...seram ke? hmmm...tanggal 6 November, tepat jam 9 mlm aku menaiki bus dari kota bharu ke shah alam...aku telah menghadirkan diri ke majlis pertunangan rakan baikku, Nur Syamimi...anyway, congratz ye darling...semoga panjang jodoh ngan Sobe...seronok tengok orang dah bertunang, nikah...aku ni bila pun xtau la kan...ok, xnk pk...nanti aku sedih...sob3...dalam bus sejuk tahap gile...aku xlena mana tdoq...duk betulkan posisi kaki je...xtau dah mcm mana lg nak panaskan kaki...kalau aku jadi orang sebelah, mesti ckp "buas betul perempuan ni tdo"...tapi apa aku kisah...sebab org sebelah adalah perempuan...ilek la kan...kalau lelaki, lain gak citer...ngahahaha...main2 je la...ok, selepas berhempas pulas di dalam bus selama hampir 8jam, kaki pun dah separa cramp, akhirnya, sampai la semula ke bumi shah alam....

tepat jam 5.30 pagi sampai la kat station bus shah alam...aku pun siap2 nak turun...tunggu org belakang turun dulu...bagi mereka turun dulu la...nak kalut pi tang mana kan...pastu, dah reda pengaliran manusia, aku pun berdiri...bila berdiri je, aku pun tertengok la kat kerusi depan aku ni...OMG...ada somebody tertinggal TELEFON BIMBIT nye...rintih hati ku...apa aku nak buat ni...aku pun buat2 tanya org sebelah aku:

aku: pak cik depan ni turun dah ke? (sambil menuding jari ke telefon itu)

dia: hmm, turun dah...

aku: yang mana ek pak cik tu?

dia: yang tu kot...(sambil tunjuk ke bawah)...

aku pun terus grab phone tu and berlari2 anak menuruni bus...xleh lari laju2...jatuh kang, sape nak jawab...malu babe...control ayu tetap kene jaga...hahaha...aku pun terus lari dan mendapatkan pak cik itu...pandangan aku xsalah...itu adalah pak cik yang berada di hadapan ku selama hampir 8 jam...aku kenal...

aku: pak cik, pak cik....

(xdengar la plak pak cik ni)

aku: pak cik, pak cik!!!

(dia pun berpaling)

pak cik: ye...

aku: ada tertinggal hand phone kan?(sambil menujukkan telefonnya)

pak cik: eh, eh...(sambil meraba2 pocket seluarnya)...a'aa la....

aku pun hulur la telefon dia...

pak cik: terima kasih ye...(sambil tersenyum)

aku: sama2...

kesian pak cik tu...nasib baik aku ni jujur...xbaik kite ambik barang yg bukan hak milik kita...cuba kita letak diri kita kat tempat pak cik tu...kalau kita, mesti bengang kan orang curi barang kita...so, before ikut bisikan syaitan tu, pikir dulu babe...jgn main ghasak je...mungkin hand phone tu tak la mahal mane, tapi mungkin bagi pak cik tu sangat lah mahal telefon itu...mana kita nak tahu kan...so, fikir2 kanlah...jangan jadi pencuri ye...;)

No comments:

Post a Comment