sweet life

Tuesday, November 2, 2010

.:OUCH...GIGI KU:.

pagi ni agak awal bangun...kul 8.15...hmmm, awal la tu untuk aku...biasa nye matahari dah tegak baru nak bangun...hehehe...hari ni nak teman my house mate pegi service kereta dia...so aku follow dia pastu kami pergi breakfast sementara tunggu kereta dia...pekena roti telur cheese...tersangat la best...favourite la tu...pernah dengar roti telur cheese? roti telur tu biasa la kan tapi yang ni special skit...ada cheese...nyum2...nanti dtg la shah alam...boleh mkn roti telur cheese...eh, tapi kat shah alam je ke ada? hehe...ntah, kat sini je aku pernah jumpa...after ambik kereta, kami balik and tinggal kan satu kereta...kami pergi Klinik Pergigian UiTM...hehe...nak buat apa ye kat sana? gigi masih elok dan tak sakit...hmm...mari kite lihat apa yang berlaku....

*
*
*
*
9006...bilik D1...
*
*
*
*

nombor ku dipanggil...dup dap dup dap jugak jantung...tapi control macho...

doc: siapa nama?

aku: nur fatihah

doc: ok, duduk dulu ye...saya nak check gigi kamu dulu...

aku: ok...

doctor pun memulakan tugasnya...dengan menyebut nama2 gigi kat nurse...nurse tu tukang tulis...banyak yang missing...hmmm....

doc: pernah pakai braces ye sebelum ni?

aku: yup

doc: patutla banyak yang missing...(sambil senyum...baik doc ni)...ok, adik ambik semula no adik pastu tunggu kat bilik D4 ye...

aku: ok, terima kasih


**************beberapa minit kemudian**************


NUR FATIHAH!!!!!

(bergema nurse tu panggil aku...ok, tipu)

aku pun masuk dan di arahkan untuk duduk atas kerusi keramat di klinik gigi...segalanya bermula........

doc: adik tahu kan prosedur dia...memang akan rasa ngilu dan berdarah? dah pernah buat kan?

aku: tahu...hmmm, dah pernah...

doc: ok, relax k...kita mula...


*
*
*
eeeeeiiiinnngggggg....
*
*
*
riiinnnngggggggggg....
*
*
*
uuuuiiinnngggggggg....
*
*
*
(ouch...sakit tu...tahan2...jgn nangis ye....)
*
*
*
kkkrrreeeekkkkkk....
*
*
*
iiiiiiiinnnnnnnnggggg....
*
*
*
zzzzrrreeeennnnngg....
*
*
*
*
*

selepas berhempas pulas, menahan air yang menyembur2, bunyi2an yang menggerunkan...selamat la semua nya...takutkan bunyi2 itu...apala doktor tu buat kat aku kan...relek2...aku buat tooth scaling je la...bunyi nye memang la...macam nak tebang pokok tapi aku ok je...sakit jugak tapi masih boleh tahan...cool babe...hehe...
fuhhh...terasa ringan gigi2 ku...lompong2 sebentar...darah pun still ada time aku tunggu ija...dia pun buat gak tooth scaling...yang lucunya...berair jugak mata si ija ni menahan sakit...sabar ye ija laling...nanti ok la tu...meh kite balik meh...hehe...sampai di sini sahaja...rasa macam nak senyum je sepanjang hari ni...mentang2 gigi dah clean from any cavity kan....~~~heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee~~~



konon2nye ni la gigi ku...cantik kan??? tapi serious, memang lebih kurang macam ni la rupanya bila aku tersenyum lebar... hmmmmmmm....berangan...;)

No comments:

Post a Comment