sweet life

Wednesday, July 7, 2010

.:JUBAH OH JUBAH:.

jubah oh jubah....ye, semalam aku pegi doha dgn umi, syafiq, auntie jas and auntie nora...masing2 ada agenda masing2 nak beli barang...and aku, mau carik 3 pasang jubah...uik, not for me ok...ada 3jejaka mengirim jubah...siapakah mereka???rahsia...enggak bisa dimaklumkan...hehe...jalan punya jalan, jumpa la kedai jubah...brand yg aku kehendaki xbyk kat qatar ni rupanya...silap xbeli di dubai...tp nk bawa blk dari dubai tu la masalah...each jubah duk dlm kotak...each kotak berat 1kilo...so, xdptla beli di dubai...aku pun masuk la 1 kedai jubah ni...

me: do you have jubah?

bro kedai: yes...what size?

me: do you have drosh or assil?

bro kedai: oh, NO COMING...

me: oh, ok...thank you...


hahaha...sambil menahan ketawa...NO COMING???ye, mereka guna english yg sgt la broken...no coming pada mereka xde la...brand tu xdtg/xmasuk ke kedai mereka...haha...most peniaga di situ can speak english but broken english...aku belajar 'new' english di sana...jom kite tgk...

1) no coming = do not have

2) little fulus = not enough money
3) same same = exactly same
we cannot use, ok, i want this design but different colour...but we have to use, ok, i want same same like this but different colour...(sambil tunjuk kpd yg dikehendaki)...kalau x, mrk xkn phm...haha

all in all, mmg kite kene guna broken english utk bercakap dgn mrk...kdg2 mmg nk gelak dgr auntieauntie ni bercakap dgn bro kedai tp nk buat mcm mana, terpaksa...ia memamng melucukan and interesting...hahaha...

ok, jubah masih xcukup...baru 2 pasang aku jumpa...satu pasang lagi aku dah berkenan dgn colour tp size plak xde...so, esok kene ke doha lg la rsnya utk cari satu lagi...org kirim kan, kene gigih la sikit...tolong menolong amalan mulia...;)

No comments:

Post a Comment