ok, esok raya...apala plak bad news ni kan...tadi pagi kami sampai from KL di JB ni...around pukul 4.30 pagi...time sampai tu kami realize yg atuk (my nanny), xsehat...dia menggigil kesejukan...so, dlm pukul 11lbh pg td umi bawak la atuk pegi hospital...kira2 pukul 4 tadi, kami dapat berita yang atuk kene tahan kat wad...dia punya buah pinggang dah sangat teruk...dah rosak...huhu...kesian atuk...padan la muka dia pagi tad pun macam sembap...alahai, esok nak raya...atuk plak masik hospital...xbestnye macam ni...oh atuk, cepat la sembuh ye...mana tau malam ni boleh balik rumah kan...huhu...ok, xde mood dah...mahu ke hospital...atuk, get well soon...
aduh, mood raya sangat la melonjak2 sekarang ni...mana x nya...housemate aku ni duk buka lagu raya je kejenye...siap karok lagi kat rumah ni...naik kete pun dgr lagu raya duk berkumandang...kat rumah pun lagu raya...yg paling bestnye, siap ada biskut raya dah kat rumah ni...sape la yang beli biskut tu kan...haha...aku la tu yang beli petang tadi...best jugak biskut raya ni...aku sangat terliur, dari semalam lagi...at last, aku beli jugak hari ni...hee...xsabar mahu raya...family pun semua ada...adik2 semua balik...kami pakai baju sedondon tahun ni...seronoknya...tapi dalam seronok2 pun, sedih jugak sebenarnya...tolong sedihkan untuk mfar...dia beraya di lautan lagi tahun ni...mcm tahun lepas jugak, raya kat sana...nak buat macam mana kan...dah tugas dia...ramai jugak kawan2 dia yang senasib dengan dia, beraya di tengah lautan sana...mendoakan agar kamu tetap happy di sana k...ok, lah...xtau dah nak cakap apa...mata dah kuyu...awal lagi la babe...tapi nk wat caner, ngantuk...telinga pun macam best je dengar lagu2 raya ni kan...ok, selamat hari raya semua orang...maaf la segala salah silap...haha...lambat lagi ok raya...dah2...jangan nak merapu ye...k, bye....
upin dan ipin send aku kad raya la...hee...ok, tipu...ni aku upload dari tenet...;)
Tepat jam 6 petang tadi, aku dan housemate ku, afea, telah mengagahkan diri untuk ke bazaar ramadhan…bukan jauh sangat pun sebenarnya…depan rumah ni je pun…lintas jalan, sampai la ke bazaar tu…malas denagn rajin je bezanya…nak ke bazaar atau pun x kan…ok2, dah melalut…pastu kami jalan la ke bazaar…aku memang dah ada makanan yang aku aim utk beli…aku mau makan rojak Singapore…so, aku terus la ke warung yg jual rojak Singapore tu…warung ke? Ke kedai? Gerai ek? Hmm, xkesahla apa2 pun…aku dah pernah beli kat sini…sedap la jugak dia punya kuah tu…so aku pun pilih2 la…dengan girangnya ambik n masukkan dlm bakul yang adik kat gerai tu sediakan…xbyk pun aku ambik…adala dlm 5 cocok je…xleh mkn banyak2...diet...ecece...tipu je...ok, pastu aku kasi kat adik tu n suruh dia potong siap2…pastu konon2 nak bayar la ni…aku pun buka la wristlet aku…tiba2….
Aku: afea, thah bwk 3hinggit je ni…do you have extra money?
Afea: haha…afea pun xbyk ni…
Aku: dik, berapa hinggit ek semua? (adik tu dh nmpk dh aku xcukup duit sbb dia dgr aku tanya afea)
Adik: 10 hinggit kak…(sambil tersenyum2)
Aku: ha, betul ke? Hmm, afea ada ke 10 hinggit?
Afea: haha, sah2 xde…ada 7 hinggit je ni…
Aku pun tgk adik tu…n dia gelakkan kami…
Adik: x kak, 5 hinggit je…(sambil gelak2..kurang asam boi betul la..nasib baik comel..uppss, comel ke...haha)
kurang asam betul adik ni…nasib baik 5 hinggit je…afea pun dgn jayanya menghulurkan dulu duit dia…tq afea…mwahs…haha, tetiba skrg nk mwah afea kan…ok, sambung lagi…jalan2 la dgn duit 5hinggit yg kami ada ni…jln2 then afea beli kuih…apa ntah nama kuih dia tu…yg atas dia kaler hijau n bwh dia pulut…ntah, aku xtau nama dia…hoho…afea pun beli kuih tu dengan harag 1hinggit…ok, kami ada lagi 4 hinggit…kami dah xboleh nak beli benda lain lg sebab kami mau beli air mangga…nyum2…air mangga kat sini sangat best ok…FRESH…hee…time pose ni memang la, semua best kan…so kami pun beli la 2 bungkus…so, habis la duit kami…aku pun mengajak afea pulang…
Afea: kite nak balik dah ke?
Aku: ye la, kite nak beli apa fe, kite dah xde duit…
Afea: xnak beli kuih lg ke?
Aku: bukan xnak afea, tapi nak bayar dengan apa…
Hahaha…kami gelak sama2…memang sekejap gile kami ke bazaar…dlm 6.20 petang tadi kami dah balik…nak wat caner, duit dah habis…maka, pulang lah kami ke 409…ok, selamat berbuka semua…next time, bawaklah duit cukup2 je k…at least, kite x membazir…haha…bahagian menyedapkan hati sendiri…padahal, macam2 mau beli lagi kan…ok, dah cukup…bye…;)
dilema, dilema...bila petang menjelma, mula la konflik diri timbul...konflik diri apa ye? haha...tentulah konflik diri mahu berbuka apa petang ni...aduss...hari ni baru masuk hari ke-lima puasa...kalau dah masuk hari ke-20, sah2 makin blur la aku nk mkn apa ketika berbuka...xde apa yang menarik la di bazar...padahal berlambak je orang jual kat bazar tu...gedik...hoho...meh nk tgk menu apa yg aku dh mkn sepanjang 4 hari puasa...
1st day....
1) nasi putih
2) ikan sardin
3) telur goreng
ok, aku tau menu nya sgt bosan...fine!
2nd day....
1) nasi putih
2) ikan sardin lagi
3) sayur terung
yang ni lagi la bosan...balik2 ikan sardin...jimat budget la...
3rd day....
1) nasi goreng paprik
2) sup daging
3) telur dadar
4) tom yam
5) kuih muih
kenyang menyandar...serious!!!
4th day....
1) nasi putih
2) sup ekor...(aku xmkn, org lain mkn...=p)
3) daging masak merah
4) kailam ikan masin
5) keropok lekor
(3rd day n 4th day sgt la best menu nya kerana ada org dtg n belanja mkn...yeay...thanks ya...please come again...hihi...)
5th day....
1) pizza ke?
2) pasta ke?
3) ikan sardin lagi ke?
4) ayam golek ke?
5) xtau la nk mkn apa...meh kite pegi bazar ramadhan....;)
salam semua...sudah lama tidak ku update blog ini...sibuk dgn urusan dunia...aish...insaflah semek wei...hehe...bukan sibuk apa...sibuk dgn assignment n sibuk dengan jualan untuk raise fund for our seminar...esok ada lagi jualan...third day of selling...esok ada garrage sale...marila sama2 memeriahkan majlis...esok lebih bermakna rasanya event kami...kenapa ye? hmmm....pandai pun...esok puasa babe...dah nak menjenguk dah bulan ramadhan...pejam celik-pejam celik, sampai dah bulan paling mulia...rasanya baru je lagi puasa last year kan...cepat betul masa berlalu...alhamdulillah, masih sempat untuk aku ketemu dengan bulan ramadhan tahun ini...terlalu bermakna rasanya...terlalu banyak yang aku ingin lakukan di bulan yang mulia ini...bukan nye xboleh di buat pada bulan2 lain tapi lebih berkat n penuh maknanya bila dilakukan pada bulan puasa...here are the lists...i hope i can...amin...
ya Allah, permudahkanlah untukku...sihatkanlah tubuh badan ku untuk aku terus beribadat kepaa Mu...amin...
a) mahu puasa penuh...haha...tahu dah xdapat nya...but, i wish i can...
b) mahu sembahayang terawikh tiap2 mlm...insyaAllah...
c) mahu solat hajat tiap-tiap mlm...dengan harapan hajat2 ku termakbul...amin...
d) berharap doa2 ku dimakbulkan...sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui apa yang aku pinta selama ini...semoga dengan bulan yang mulia ini, doa2 ku selama ini dimakbulkan...
ampunkan lah dosa2ku, terimalah taubat2ku...hanya pada Engkau aku sembah, hanya pada Engkau aku meminta...
ya Allah, kau lembutkanlah hati2 mereka...semoga mereka berlembut hati...
mari lah rakan2 semua kite menghayati bulan yang penuh dengan kemuliaan ini...tabahkan hati, kuatkan semangat...mari kita semua berpuasa penuh ye...amin...hehe...;)
saya budak baru belajar...harap salah dapat dibetulkan...blog ini diwujudkan kerana suka-suka and to keep the memories remain forever...if i can bring back the past.............