sweet life

Sunday, August 15, 2010

.:DILEMA....ADUSSS...:.

dilema, dilema...bila petang menjelma, mula la konflik diri timbul...konflik diri apa ye? haha...tentulah konflik diri mahu berbuka apa petang ni...aduss...hari ni baru masuk hari ke-lima puasa...kalau dah masuk hari ke-20, sah2 makin blur la aku nk mkn apa ketika berbuka...xde apa yang menarik la di bazar...padahal berlambak je orang jual kat bazar tu...gedik...hoho...meh nk tgk menu apa yg aku dh mkn sepanjang 4 hari puasa...

1st day....
1) nasi putih
2) ikan sardin
3) telur goreng

ok, aku tau menu nya sgt bosan...fine!

2nd day....
1) nasi putih
2) ikan sardin lagi
3) sayur terung

yang ni lagi la bosan...balik2 ikan sardin...jimat budget la...

3rd day....
1) nasi goreng paprik
2) sup daging
3) telur dadar
4) tom yam
5) kuih muih

kenyang menyandar...serious!!!

4th day....
1) nasi putih
2) sup ekor...(aku xmkn, org lain mkn...=p)
3) daging masak merah
4) kailam ikan masin
5) keropok lekor

(3rd day n 4th day sgt la best menu nya kerana ada org dtg n belanja mkn...yeay...thanks ya...please come again...hihi...)
5th day....
1) pizza ke?
2) pasta ke?
3) ikan sardin lagi ke?
4) ayam golek ke?
5) xtau la nk mkn apa...meh kite pegi bazar ramadhan....;)

Tuesday, August 10, 2010

.:RAMADHAN AL-MUBARAK:.

salam semua...sudah lama tidak ku update blog ini...sibuk dgn urusan dunia...aish...insaflah semek wei...hehe...bukan sibuk apa...sibuk dgn assignment n sibuk dengan jualan untuk raise fund for our seminar...esok ada lagi jualan...third day of selling...esok ada garrage sale...marila sama2 memeriahkan majlis...esok lebih bermakna rasanya event kami...kenapa ye? hmmm....pandai pun...esok puasa babe...dah nak menjenguk dah bulan ramadhan...pejam celik-pejam celik, sampai dah bulan paling mulia...rasanya baru je lagi puasa last year kan...cepat betul masa berlalu...alhamdulillah, masih sempat untuk aku ketemu dengan bulan ramadhan tahun ini...terlalu bermakna rasanya...terlalu banyak yang aku ingin lakukan di bulan yang mulia ini...bukan nye xboleh di buat pada bulan2 lain tapi lebih berkat n penuh maknanya bila dilakukan pada bulan puasa...here are the lists...i hope i can...amin...

ya Allah, permudahkanlah untukku...sihatkanlah tubuh badan ku untuk aku terus beribadat kepaa Mu...amin...

a) mahu puasa penuh...haha...tahu dah xdapat nya...but, i wish i can...

b) mahu sembahayang terawikh tiap2 mlm...insyaAllah...

c) mahu solat hajat tiap-tiap mlm...dengan harapan hajat2 ku termakbul...amin...

d) berharap doa2 ku dimakbulkan...sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui apa yang aku pinta selama ini...semoga dengan bulan yang mulia ini, doa2 ku selama ini dimakbulkan...
  • ampunkan lah dosa2ku, terimalah taubat2ku...hanya pada Engkau aku sembah, hanya pada Engkau aku meminta...
  • ya Allah, kau lembutkanlah  hati2 mereka...semoga mereka berlembut hati...

mari lah rakan2 semua kite menghayati bulan yang penuh dengan kemuliaan ini...tabahkan hati, kuatkan semangat...mari kita semua berpuasa penuh ye...amin...hehe...;)

Monday, August 2, 2010

.:CINTA TERAKHIR:.

ajal maut, jodoh pertemuan di tangan Allah...restuilah kami seadanya...amin



Engkau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita...

Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia...

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir...

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ditentukan Tuhan....





cinta terakhir by Aiman

Friday, July 30, 2010

.:THE CALL:.

THE PRECIOUS DAY


FRIDAY

30 JULY 2010


BIRTHDAY ANGAH


PRESENTATION


AFTER 7 DAYS


PHONE CALL


MFAR


HAPPY


EXCITED


MISSING


SILA CEPAT PULANG


;)

Tuesday, July 27, 2010

.:AKU PENIAGA PASAR MALAM?????:.

ye!!!!!!!!!!!!!!!!!aku jadi peniaga pasar malam semalam...


"mari dik, tgk2 shawl n mcm2 lagi...tgk free, tapi kalau beli kene byr...haha..."


sgtla tidak kusangka...aku n kwn2 ku jadi sebahagian dari peniaga di pasar malam...kami kene berniaga demi nak cari duit untuk projek seminar kami...so, nak xnak, terpaksa la kan...tapi honestly ia memenatkan...sebab berdiri n jual suara...tapi at least kami dapat pengalaman ini...kalau dah keje esok2, xdenye kan nak involve dgn activity sebegini...kami jual kat tapak pasar malam dalam main campus UiTM...ramai gak students yg sewa tapak n jual brg2 mereka...ada jugak peniaga dari luar...not bad...nice experience babe...seriously, i love it...kami akan teruskan perniagaan kami ini for every Monday n Thursday...we are going to sell our stuffs...dekat pasar malam ok...hehe...harap2 niat kami ni berhasil n dapat la kami kumpul duit for our project...kalau x, habisla kami...


p/s: kepada mereka yg bermurah hati, boleh la kalau nak derma...tolong kami, bantu kami, pelajar2 yg memerlukan duit...hihihi

Monday, July 26, 2010

.:NYANYUK:.

haluuuu...hehe...lama dah x tulis2 ni...sebuk la...tu yang sampai nyanyuk tu...lupa yg Dubai trip xhabis lagi aku coretkan...ececeh...coretkan...haha...dah, dah...jgn nak merapu dah...byk assignment lagi nk buat ni...jom layan jap...

Day 4...
utk hari ke-4 ni kami pegi Abu Dhabi...Abu Dhabi ni xjauh pun dari Dubai sebenarnya...almost 2hours perjalanan kami ke AD...kami samapi sana dalam pukul 11lbh tgh hari...sampai je, kami kene cari masjid coz dah msk zohor...so, abah n adik2 nak kene smayang jumaat...after smyg semua baru kami teruskan dgn agenda kami...1st tempat kami pegi adalah Abu Dhabi Mall...kami yg perempuan ni pegi smyg dulu...baru senang nk jln2 kan...after smyg semua, kami cari makanan...lapar babe...lunch time dah kan...kebulur dah rasa...kami mkn kat food court...choice of food xbyk sgt...biasala kan, mknan arab n indian food byk la...yg kari-mari tu bykla...eh, btl ke kari-mari tu? haha...aku reka je...dh kenyang semua, pusing2 mall jap...xde apa sgt...mcm kat Malaysia je mall dia...tp yg best, parking dia xyah bayar...any mall yg aku pegi stakat ni dekat middle east mmg xyah byr parking...bagus kan...kalau kat Malaysia, semuanya bayar...xde 20sen, xleh msk public toilet babe...aish...duit2...

after that kami pegi souq...kalau yg dh baca entry sebelum ni, mesti dah tau kan souq tu apa...bagi yg xtau, souq tu mcm pasar la...ibaratnya mcm petaling street la kalau kat tempat kite...byk brg2 murah...eh, betul ke comparison aku ni, souq dgn petaling street...hmmm, mcm x je...tp xpe, layan je...konon2 betul je la ek...ok, kami pun masuk souq...masuk je situ, kami terpana...cewah...bukan terpana dgn souq tu ye kwn2 tapi terpana dgn manusia2 yg ada kat souq tu...aku tertanya2...aku ni pegi Abu Dhabi ke pegi Bombay...haha...ramai gile indian people kat situ...dah jadi macam mini bombay in Abu Dhabi...OMG...serious aku blur sekejap...tp dh smpai kan...so, masuk je la n pusing2...abah beli jubah for him n aqir...syafiq carik jubah kwn dia...aku beli apa yek? hmm, beli scarf je...xde apa pun nk carik...habis pusing2 souq, kami ronda2 AD...time tu dah nk msk mlm...so mau tgk AD di waktu mlm...


 
 tgk la...ni kat luar souq...punya ramai indian people kat sini...
apatah lagi kat dlm souq...fheww...


kami ronda2 AD...sambil pusing2 tu, kami terjumpa gift shop...umi apa lagi, of coz la nak pegi kan...nak carik AD's fridge magnet n some key chains...and once again, msk gift shop pun ramai gile indian people kat situ...aish, pening2...haha...lama jgk kat dlm gift shop tu sbb kami borong AD's tshirt...ia sgt murah...10dirham sehelai...mmg byk gile borong...biasala, utk sepupu-sepapat kan...dah membeli n blah, kami carik mknan...lapa...penat shopping kan...haha...kami mkn kat kat Ibrahim's Restaurant...kedai ni mcm kedai mamak kat tmpat kite la...ala2 Restoran Hakim kat seksyen 7 s.alam ni...haha...tapi Hakim ttp best...ahaks...time tu dh 10mlm xsilap aku...gile lewat mkn...gemukla mcm ni...haha...after mkn kami singgah cornish dia sekejap...tgk AD's town from the beach...after that kami balik...sangat penat...jauh lagi perjalanan ni...dkt pukul 2pagi kami sampai Dubai...kesian abah penat driving...thanks to abah...

cantik kan AD di waktu mlm...;)



Day 5...
ok, ni adalah hari terakhir...so, xde activity dah...flight kami pukul 2lbh...if i'm not mistaken...hehe...semalaman kami xtdo sebenarnya...blk je dari AD, kami packing barang...aku, syafiq n umi sebuk kemas brg...yg lain tdoq...abah penat...aqir mmg xla kan kalau nk tlg...ma pun xlarat nk tlg...kami kemas punya kemas sampai msk subuh...mula2 ingat after subuh nk tdoq jap...tapi abah ajak pegi ke pantai plak...bukan apa, nk tgk Dubai Burj dari dekat...itu aje...so kami pun pegi la...dlm pukul 6 lbh gitu kami pegi...6 lbh tu dah cerah sgt la...dah terasa panasnya...kami ambik2 gambar kat sana...ingat dptla tgk Dubai Burj dari belakang dia kan...kan Dubai Burj tu penuh dgn kontroversi sbb design bangunan dia saling xtumpah dgn tanda salib...bangunan tu kan berasaskan bentuk kapal layar...so bila dah jd bangunan, nmpak la dgn jelas tanda salib tu...hmm, maybe kerajaan sana patut buat sesuatu dgn kewujudan tanda itu...ni pandangan aku la...after that kami pi breakfast n then balik hotel...kemas apa yg patut...then ke airport dlm pukul 12tgh hari...kembali pulang ke Qatar........................................................

semuanya mata sepet...menghadap matahari...panas dow...

Wednesday, July 21, 2010

.:NEW CASTLE:.

salam...sehat kah anda semua...hehe...busy la bila kelas dah bukak ni...ni yg malas nak pegi kelas...nasib baik ni adalah last sem...hehe...new castle...apa ada ek dgn New Castle kat Malaysia ni...haha...ia adalah Kota Bharu yang terletak di Kelantan tu...bukan aku pegi jln2 ke New Castle kat negara omputih tu...byk duit aku nak pegi sana...xde fulus maaa...ada apa dgn KB?haha...meh nak story...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Selasa, 20 July 2010, 9.15 am....................................................................................................................

mfar: nfmz, mfar kene naik laut esok...kat KB...esok pick up dtg ambik kul 12.30 tgh hari...

nfmz: ok, xpela...bagusla tu...keje kan...(sedapkan hati sendiri...padahal dah banjir s.alam ni aku menangis...alamak, hiperbola la plak kan...tapi mmg sedih la jgk...blh kamu semua bayangkan, dia dah pegi 28May yg lalu selama 25hari, lepas tu balik for 4days then pegi semula for a week, pastu dia balik for A DAY then pegi lagi for 15days n come back for only 1 DAY n semalam dia nak kene pegi lagi...approx pegi kali ni for A MONTH...OMG...bayangkanlah perasaanku ini...oh nooooooooooooooooooooooooo!!!!! upppssss...over la plak kan...ahaks...)

keesokan harinya.......................


mfar: pick up dtg ambik dah ni...odw ke KB dah...

nfmz: ok, baiklah...(xleh nk lyn sgt, ada dlm kelas time tu...ahaks)


tiba di KB...after dia check in semua, dia call...


mfar: ada KB dah ni...jap lg nak gi jln2...nk gi mkn pastu nak gi PCB...

nfmz: nk wat pe gi PCB...bkn ada apa pun...

mfar: nk wat caner, kite ikut org je...

nfmz: yelah, ikut pandailah...(mood masih xok...masih bersedih sbb dia kene pegi laut lagi)


malam berlalu...b4 tdo, sempat on phone dgn dia...xperlula aku state kat sini conversation itu...keesokan paginya aku bgn n siap2 nk gi kelas...kelas kul 8.30 pagi...aku siap awal n then aku call dia.......

nfmz: hello, wat pe? dah siap ke?

mfar: baru naik pick up...

nfmz: oh, nak gi ke airport dah ke? (mrk ke laut dgn choper, so kene ke airport la kan)

mfar: airport apanya, kene balik kemaman semula...orang sana suruh balik...

nfmz: hahahahahahahaha...(sambil gelak guling-guling)...kenapa kene balik semula tu? pegi KB just jalan2 je la...holiday ye...

mfar: haha...ye, holiday je la...

nfmz: kelakar, kelakar....apala yg lawak sgt keje kamu ni...

......................................................................................................................................................................

end of conversation...xyah masukkan semua apa yg dibualkan...ke kelas dgn hati yg riang.-ria...haha...tapi tu bukan kegembiraan yg hakiki...dia xpegi hari ni tapi mungkin esok or lusa...susah jugak org keje yg xde fix jadual ni...tapi itula keje dia...sedih, happy, sakit hati, gembira, hiba, excited n etc, itu lah keje dia...kene la terima seadanya...selamat pulang lah walaupun utk sementara ye....................................;)